مقاله ها

کابل دراپ FTTH Drop Cable

کابلی که برای کابل کشی فیبر به خانه در داخل (و خارج) ساختمان در پروژه های FTTH مصرف می شود، کابل دراپ (DROP CABLE) نام دارد. در این مقاله با خصوصیت های کابل دراپ آشنا می شویم.

FTTH Drop Cable دراپ آرمورد

کابل دراپ FTTH

کابل فیبر نوری FTTH FTTx دراپ Drop

کاربرد کابل DROP

این کابل هم برای نصب در داخل ساختمان و هم خارج ساختمان به کار می رود. اگر روکش کابل دراپ LSZH یا LSOH باشد، توانایی مقابله با اشعه فرابنفش را خواهد داشت و همچنین در اثر سوختن دود و هالوژن تولید نمی کند.

قطر کابل فیبر نوری دراپ می تواند 2 یا 3 میلیمتر باشد. همچنین کابل دراپ می تواند آرمورد باشد جهت جلوگیری از جوندگی یا کشیدگی. ولی مسلماً قیمت کابل Drop FTTH آرمورد ارزان نخواهد بود.

کابل دراپ براحتی peel شده و تار های آن جهت فیوژن و OCDF بندی در کاست باکس FAT یا OTO آماده خواهند شد.

رنگ فیبر کابل دراپ

رنگ کور های فیبر کابل دراپ می تواند آبی و قرمز باشد. استاندارد خاصی در بین تولید کنندگان کابل فیبر دراپ وجود ندارد. یکی از شکل های فوق کابل دراپی را نشان می دهد که تار های فیبر آن زرد و مشکی هستند. یکی از تولید کنندگان خارجی نیز کابل دراپ با رنگ های سفید و بی رنگ ارائه می دهد و روکش کابل DROP نیز می تواند  سفید یا مشکی باشد.

کابل فیبر FTTH

کابل دراپ فقط یکی از کابل های مورد استفاده در پروژه FTTH می باشد. علاوه بر دراپ، شما می توانید از کابل فیبر نوری تک لوز تیوب 2 کر یا 4 کر استفاده کنید جهت کابل کشی های بیرون ساختمان یا داخل ساختمان. این کابل ها دارای شیلد بوده و دارای استحکام بیشتری نسبت به کابل دراپ بوده و شما حتی می توانید آنها را در زیر زمین دفن کنید.

جهت استعلام قیمت کابل های ارائه شده در این مقاله با جناب مهندس زنگنه (09166117096) یا شماره های دفتر شرکت رهیاب ارتباط پارس تماس حاصل نمایید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.