مقاله ها

فرق بین SFP های کلاس C و کلاس B در GPON چیست؟

تکنولوژی جی پان (GPON) از ماژول های فیبر نوری یا ترانسیور های خاصی استفاده می کند. در جی پان، یک کور وجود دارد. و همین تار فیبر هم برای آپ استریم و هم داون استریم استفاده می شود. (ترانسیور ترکیب کلمات ترانزمیتر و رسیور است Transceiver)

در دستگاه OLT (سوئیچ مرکزی GPON)، تعدادی ماژول نوری (SFP) نصب می گردند که پورت های پان نام دارند. این ماژول ها می توانند بسته به نیاز طراحی، B+ یا C یا C+ باشند. در دستگاه های ONT نیز یک پورت پان وجود دارد که آن هم می تواند کلاس B یا C باشد.

SFP GPON C+ B+ Class

نحوه انتخاب ماژول سی کلاس یا B کلاس در GPON

تفاوت ماژول های C کلاس و B کلاس جی پان، در توان TX و حساسیت RX آنها است. ترانسیور B+ دارای توان خروجی 1.5~5db بوده و حساسیت دریافت -28db می باشد. ترانسیور C+ دارای توان خروجی 3~7db بوده و حساسیت دریافت -32db می باشد. در عوض، SFP سی پلاس جی پان از لحاظ قیمت بالاتر از بی پلاس بوده و در اکثر شرکت ها طراحی پروژه GPON را به گونه ای انجام می دهند که نیاز به استفاده از ترانسیور های جی پان C+ نباشد. در کل، زمانی که افت سیگنال در اسپلیتر ها و کانکتور ها و فیوژن ها زیاد می شود، شما مجبور به استفاده از ماژول فیبر پان کلاس C خواهید بود. در بقیه ی مواقع کلاس B جوابگو خواهد بود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.